Meest gestelde vragen MAGIC

Wij hebben de meest gestelde vragen hieronder geplaatst. Staat jouw vraag er niet tussen neem dan via onderstaande button contact op.

MAGIC FAQ

 

Waar staat Madlogic voor?

Meer rendement halen uit de menselijke factor. Madlogic ontwikkelt communIcatietools die het mogelijk maken om snel en eenvoudig te verbinden met medewerkers, teams, klanten en de wereld om ons heen.

 

Wat is de visie van Madlogic

Wij geloven dat de moderne wereld vraagt om een manier van zakendoen waarin het verbindend vermogen van de organisatie de sleutel tot succes is. Of het nou gaat om een webapplicatie of een mobiele app, wij zorgen ervoor dat het eindresultaat is afgestemd op de behoefte zodat gebruikers daadwerkelijk kunnen verbinden.

Waar is Madlogic gevestigd?

Madlogic heeft 3 kantoren te weten, ons hoofdkantoor op de High Tech Campus in Eindhoven, daarnaast zijn we gevestigd bij de Gamebakery in Groningen en hebben we een kantoor in Ho Chi Minh City in Vietnam.

Wat is Magic?

Een communicatie applicatie voor organisaties die alle medewerkers snel wil bereiken en verbinden.

Is Magic een LMS?

Uhmm niet helemaal een LMS is een Leer Management Systeem. Een LMS is software die helpt alle leeractiviteiten en trainingen binnen een organisatie te beheren. Een LMS wordt vaak benut voor het beheer van de administratie, documentatie, tracking en rapportage van leren binnen de organisatie.

Madlogic maakt mobile first leren mogelijk. Medewerkers ontvangen een melding op hun smartphone of tablet wanneer er nieuwe informatie beschikbaar is. De medewerkers bepaalt vervolgens zelf wanneer deze informatie wordt ingezien. De app is geschikt voor alle soorten content, zoals video, podcasts, quizzes en zelfs e-learning. Om de relevantie voor de ontvanger te vergroten is het mogelijk om interactie uit de gamification-techniek toe te voegen. Dit maakt Magic tot een professionele communicatie tool waarmee de organisatie hun medewerkers bindt en boeit. 

Waarom kiezen voor Magic

Wij geloven dat de moderne wereld vraagt om het nieuwe werken. Een manier van zakendoen waarin het verbindend vermogen de sleutel tot succes is. Madlogic staat voor een creatieve manier van leren. Goed opgeleide medewerkers zijn het succes van elke organisatie. Het verhoogt de betrokkenheid, het behoud en de productiviteit van werknemers. Het vermindert de behoefte aan toezicht, vermindert het ziekteverzuim. Het verbetert de klantenservice en verhoogt de verkoop.

Goed opgeleide werknemers maken minder fouten en voelen zich gewaardeerd, door leren en training verhoogt hun betrokkenheid en persoonlijk vertrouwen. Madlogic begeleidt bij het creëren van een positieve en stimulerende werkomgeving.

Wat is mobiel leren?

Mobiel leren biedt een nieuwe en geavanceerde manier van leren waar en wanneer je maar wilt. Mobiel leren is leren in verschillende contexten en op wisselende locaties. Medewerkers zijn niet gebonden aan een een trainingslokaal of een pc. Door aspecten zoals gamification, microlearning en gepersonaliseerde leerpaden toe te voegen, maken we leren weer leuk. Wij geloven dat mobiel leren de toekomst is!

Voor welke branches is Magic geschikt?

Madlogic kan ingezet worden in iedere branche, we hebben jarenlange ervaring in meerdere branches zoals openbaar vervoer, zorg, industrie en retail. 

Wat is Gamification?

Gamification is het gebruiken van game denken, game technieken en spelelementen in een niet-game omgeving. Het doel is om spelenderwijs gedrag te veranderen, betrokkenheid te creëren en kennis over te dragen.

Kan Magic gekoppeld worden met een LMS?

Ja Magic kan gekoppeld worden met bestaande LMS’en. Uiteraard is het ook mogelijk om Magic als een cloud based stand alone tool te gebruiken.

Welke problemen lost MAGIC op

 

Het niet kunnen bereiken van je medewerkers

Een mobiele telefoon is niet meer weg te denken en we gebruiken deze 24/7. Magic maakt het mogelijk om alle medewerkers altijd en overal te bereiken, zowel de kantoormedewerker als de medewerker die in de magazijnen werkt. Medewerkers ontvangen een melding op de app op hun smartphone of tablet wanneer er nieuwe informatie beschikbaar is. 

Pre - en Onboarding wordt sneller en leuker

Madlogic helpt medewerkers bij het pre – en onboarden zodat zij zich snel zelfverzekerd voelen in hun nieuwe rol. Vervolgens zorgen we ervoor dat de medewerkers micro learnings ontvangen zodat ze de belangrijke dingen onthouden. De reden dat Magic zo goed is in het stimuleren van verbinding en betrokkenheid, is omdat het elke medewerker een persoonlijk leerpad heeft.

We maken leren en communiceren leuk en persoonlijk

Door de inzet van mobile first berichten en Micro learnings (korte trainingen van 1 tot 3 minuten) zijn medewerkers in staat om beter en effectiever te communiceren en leren tijdens hun werk. Door de inzet van een mobiele app zijn deze altijd en overal beschikbaar. Micro learnings worden gebruikt om kennis op te bouwen rondom een specifiek thema. Door te concentreren op de essentie, kun je sneller inhoud, kennis en het juiste gedrag opbouwen. Dit combineren we met persoonlijke leerdoelen en gamification elementen zodat leren niet voelt als leren maar leuk is om te doen.

We zorgen dat je onthoudt wat je leert

Uit het onderzoek van de Duitse Psycholoog Ebbinghaus komt naar voren, dat je informatie bij herhaling steeds beter onthoudt. Daarmee maakt Ebbinghaus het belang van gespreid leren duidelijk. Door je hersenen steeds te trainen op het ophalen van informatie uit je langetermijngeheugen, versterk je de verbinding tussen de neuronen in je hersenen, waardoor je makkelijker informatie uit je langetermijngeheugen kan halen. Door herhaling te combineren met gamification en korte trainingen blijft leren leuk en onthoudt u beter wat u leert.

We maken trainingen meetbaar

Met Magic heeft u realtime inzicht in het leergedrag van uw medewerkers en kunt u data driven leer beslissingen nemen.